Kıymetli sporcumuz Kenan Sofuoğlu ve tabii ki federasyonumuzun destekleri ile hayata geçirilen pistte, yaşları 4 ile 14 arasında değişen geleceğin yarışçıları ile beraber olunca o Pazar gününün nasıl geçtiğini anlayamadık. Değerli hocalarımız Şakir Şenkalaycı ve Mümtaz Pak beyefendilerin nezaretinde yapılan eğitimler arasında onların bazı özelliklerini kontrol etme fırsatı bulduk.
Bu durum Türkiye Motosiklet tarihinde sanıyorum bir ilk olmaktadır. Öyle ki, henüz yürüme, koşma, atlama, fırlatma, tutma gibi çeşitli motorsal hareketlerde gelişme içinde olan bu çocuklarımız sanki çok profesyonel sporcularmış gibi testlere katıldılar.
Aslına bakılırsa yaşıtlarına göre olağanüstü düzeyde sporcular. Bazılarının aldıkları dereceler şu anda karşımda duruyor. Yalnızca ülkemizde değil yurtdışında da yarışma becerisini gösteriyorlar. Hele onları destekleyen anne ve babalar bir başka insanlar sanki… Onların sabırları, motosiklet sporlarına bakışları, heves ve çabaları gelecekte inanılmaz bir başarı gösterisinin ilk sahneleri gibi geliyor.
Buradan spor eğitimine, özellikle yüksek bir ‘teknomotorik’ bir spor olan motosiklet sporundaki tesislerin önemine gelmek istiyorum. Hangi spor olursa olsun eğer o sporu yapacak ve uygun özelliklere sahip bir tesis yoksa yapılan antrenman ve eğitimlerin çoğu boşa gider. Bunun anlamı üstüne bindiğimiz motosiklet olsa bile onun antrene edilebileceği, yarışmasının yapılabileceği pistlerin mutlaka gerekliliğidir. Motosikleti çok seven bir grubun varlığı giderek kendini daha çok belli ediyor. Bunu yazmaktan ve söylemekten müthiş bir keyif alıyorum. Ama işin eğitim boyutu öne çıkınca çekincelerimi de yazmak zorundayım.
Süpermoto şimdilerde iyi bir rüzgâr yakaladı. Sanıyorum ilk kez organize bir çalışma planlandı ve uygulamaya geçildi. Bunu sağlayanların hepsine teşekkür ediyoruz. Bu türden çalışmaların devamını istiyoruz.
Şimdi orada neleri test ettiğimizden kısaca söz etmek istiyorum. Planladıklarımız içinde yer alan reaksiyon zamanı, ağırlık ve boy ölçümleri, dikey sıçrama yüksekliği, el kavrama kuvveti, sırt-bacak kasları kuvveti gibi motosiklet için özellikle önem arz eden motorsal özellikler yüksek teknoloji ürünü araçlar tarafından analiz edilerek kayıtlara geçirildi. İvmelenme ve dayanıklılık ölçümleri diğer antrenman dönemine bırakıldı. Vücut yağ oranlarının hesaplanmasında skinfold cihazı ile abdominal (karın), suprailiac (kalça), biceps (kol iç kası = pazu kası), triceps (kol dış kası), subscapula (kürek kemiği altı) deri kıvrım kalınlıkları ölçülerek buradan çıkan sonuçlar değerlendirmeye alındı. Şimdi alınan ölçümlerin analizi bitirilecek ve sonuçlar TMF’ye gönderilecek.
Daha sonra da tahmin edebileceğiniz gibi çıkan sonuçlarla sporcularımızın yarış dereceleri arasındaki ilişkiye bakılacak. Süpermoto sporcusu olmak isteyenlerin ne gibi özellilere sahip olması gerektiği açıklanacak. Kuşkusuz bu kadar az parametre (özellik) ile genel bir değerlendirme yapmak kolay değildir. Çünkü bu yaş grubu çocukları sürekli gelişme halindedir ve farklı gün ve saatlerde yapılan testlere farklı cevaplar verebilir. Sürekli ve sistematik testler sonrasında en azından optimal değerlere ulaşıncaya kadar bu çalışmalara devam etmek gereklidir.
Bir test gününden aldığımız notları sizlerle paylaşmış bulunuyorum. Aşağıda fotoğraflar yaptığımız testler hakkında sanırım az da olsa fikir verebilir. Hep motorla kalmanız dilekleri ile…