Aksaray Üniversitesi öğrencileri, Profesör Mustafa Darılmaz’ın dersinde, anatomi ve fizyoloji öğrenimi görürken artık hayvan kesmek (diseksiyon) zorunda kalmayacaklar. Bunun nedeni, profesörün, biyoloji öğrenimi için hayvan diseksiyonu yerine, bilgisayar destekli sanal anatomi labratuvarı kullanmaya karar vermiş olması.
PETA, buna yardımcı olmak için, universiteye, kendi uluslararası eğitim destek programı çerçevesinde, Digital Frog 2.5 anatomi software’i ve Dissection Works Deluxe anatomi software’i bağışlıyor. Bu interaktif bilgisayar programları öğrencilerin hayvanın anatomisini incelemelerini ve dijital bir bistüri ile ‘kesmelerini’ sağlıyor. Ayrıca bu yöntem, gerçek hayvanın kesildiği metoda göre, anatominin daha iyi anlaşılmasını sağlıyor.
PETA Laboratuvar Soruşturmaları Başkanı Kathy Guillermo, Aksaray Üniversitesi’nin zalim bir yöntem olan diseksiyon yerine, insancıl, modern ve daha etkin bir öğrenim metodunu seçmesinden dolayı mutlu olduklarını belirtmiş ve şöyle devam etmiştir, “Sayın profesörün merhametliliği sayesinde, hem Aksaray Üniversitesi öğrencileri anatomiyi daha iyi öğrenme şansına sahip olacaklar, hem de onların eğitimi uğruna hiçbir hayvan zarar görmeyecek.”
Birçok karşılaştırmalı araştırma, biyoloji öğretiminde, interaktif bilgisayar programları gibi hayvansız öğretim metodlarının, diseksiyona göre daha etkin olduğunu göstermiştir. Bu metodlar aynı zamanda zamandan ve paradan da tasarruf etmeyi sağlamakta, öğrencinin güvenini ve tatminini artırmaktadır. Hayvanlara zarar vermek istemediği için diseksiyondan rahatsız olan, bu nedenle derse yabancılaşan öğrencilerin de katılımının sağlanmasıyla daha sağlıklı bir öğrenim ortamı yaratılmaktadır.
Dünyadaki birçok üniversite artık diseksiyon yerine insancıl alternatifleri kullanmaktadır. Aralık 2011’de, PETA ve diğer kuruluşların imza kampanyaları sonucunda, Hindistan Üniversite Ödenek Komisyonu, ülkedeki bütün üniversite zooloji ve doğa bilimleri derslerinde hayvan diseksiyonuna ve hayvan deneylerine son verilmesini tavsiye eden bir karar aldı.