Dünyanın en büyük gıda şirketi Nestlé, bugün yaptığı açıklamada yağmur ormanlarının yok edilmesiyle elde edilen ürünleri artık kullanmayacağını belirtti. Atılan bu adım Nestlé’nin KitKat gibi ürünlerinde palmiye yağı kullandığını ortaya çıkaran iki aylık bir Greenpeace kampanyasının başarısı. Palmiye yağı ve kâğıt hamuru ekim alanlarının genişlemesi, Endonezya’daki yağmur ormanlarını, turbalıkları ve nesli tehlikede olan orangutanları yok olmanın eşiğine getiriyor.
Nestlé’nin sonunda orangutanları rahat bırakma kararı oldukça sevindirici. Umuyoruz ki Carrefour ve Wal-mart gibi diğer uluslararası perakendeciler de aynı duyarlılığı gösterecek. Kampanyamızın başladığı andan itibaren binlerce insan, yağmur ormanlarının yok edilmesi sonucunda ortaya çıkan ürünleri almayacağını ifade etmek için Nestlé’yle iletişime geçmişti.
Nestlé yeni politikası çerçevesinde, ‘ormanların yok edilmesiyle bağlantılı yüksek riskli tarla ve dikim alanları’ sahibi veya işleticisi konumundaki şirketleri tedarik zincirinden çıkarıyor. Bu uygulama, düzenlenen politikadaki kriterleri karşılamaması durumunda Endonezya’nın en kötü şöhretli palmiye yağı ve kâğıt hamuru tedarikçisi olan Sinar Mas gibi şirketler için geçerli olacak. Sinar Mas’tan ürün satın almaya devam eden Cargill gibi palmiye yağı tüccarları da Nestlé ile olan ticari ilişkilerini durdurmak zorunda kalacak.
Palmiye yağı ve kâğıda olan küresel talep, günden güne artıyor ve Sinar Mas gibi şirketler Endonezya ormanlarına ve turbalıklarına daha fazla kurulmaya başlıyor. Tüm bunların sonucu olarak Endonezya dünyadaki en hızlı orman yok eden ülkelerden biri haline geldi ve Çin ve ABD’den sonra dünyanın en fazla sera gazı salan üçüncü ülkesi konumunda. Palmiye yağı çikolatadan diş macununa, kozmetik ürünlerden sözde ‘çevre dostu’ biyoyakıtlara kadar birçok üründe kullanılıyor.
Greenpeace, bu amaç doğrultusunda Endonezya hükümetine ve biyolojik çeşitlilik ve çevre tahribatına neden olan palmiye yağı ve kâğıt şirketlerine baskı yapmaya devam edecek.