MERSİN MUT’A YOLCULUK

Mersin’in UNESCO tarafından aday olarak belirlenen dört değerini Sırtçantam’ın kardeş yayınlarından olan Dünya Mirası ve World Heritage dergilerine konu hazırlamak için yollara düştüm.

Daha önce aynı geziyi Kasım ayında yapmıştım. Kasım ayındaki gezimde sadece miras alanları belgelemiştim. Bu gezimde ise bölge ile ilgili UNESCO tarafından belirlenen Mersin’in miras alanları dışında kalan, yakın coğrafyada ne kadar değer varsa hepsini konu etmek istedim.

Her zaman olduğu gibi daha önce hiç görmediğim veya epeydir zaman geçmediğim yollardan giderek asıl gideceğim bölgeye yolculuk yaparım.

‘Hayalleri olanın uykusu olmaz’

Yolumun üzerinde bulunan Ereğli’ye uğrayıp, sevgili dostlarımı ziyaret ettikten ve kısa bir uyku molasının ardından yola devam ettim. Kafamda iş varken pek uyuyamam. Hani hep derler ya; ‘Hayalleri olanın uykusu olmaz’ diye…

Sertavul Geçidi

Perşembe günü sabah saatlerinde Sertavul Geçidi’ni geçip 06.00 gibi Alahan Manastırı’na ulaştım. Yarım saat dinlendikten sonra günün manastırı vuran ilk ışıkları altında görüntülerini aldım.

Yerköprü Şelalesi

Alahan Manastırı’ndaki sabahki işim bittikten sonra daha önce hiç görmediğim Mut Yerköprü Şelalesi’ni görmeye gittim. Ülkemizde Yerköprü isimli iki şelale bulunuyor. Biri Konya’nın Hadim ilçesinde, Göksu Nehri üzerinde, diğeri de Mersin’in Mut ilçesinde Ermenek Çayı üzerinde bulunuyor. Bu iki muhteşem su kaynağı yine Mut ilçesinde birleşip Silifke’den Akdeniz’e dökülüyor.

Kravga Köprüsü

Yerköprü Şelalesi’nin görüntülerini almak için daha uygun zamanda tekrar ziyaret edeceğim. Alahan’a dönüş yolunda Göksu Nehri üzerinde bulunan Kravga Köprüsü’nü de ziyaret ettim. Sarıkeçili Yörüklerin göç yolu üzerinde bulunan bu köprü yüz yıllara meydan okuyor.

Alaoda Kilisesi

Geçimli (Malya) Köyü’nde dönüş yolumuz üzerinde bulunan Göksu Vadisi manzaralı Alaoda Kilisesi’nin görüntülerini de aldıktan sonra tekrar Alahan’a dönüş yaptım.

Alahan’a Akşam Işığı Yakışıyor

Alahan Manastırı’na kesinlikle akşam ışığı yakışıyor. Güneş bahar aylarında Kaya Kilisesi’nin arka kısmından battığı için akşam hava kararıncaya kadar Alahan’da kalmadım.

Yapıntı Köprüsü

Mut şehir merkezi üzerinde bulunan Yapıntı Köprüsü’nün de görüntülerini aldıktan sonra Mut’a vardım.

Mut’ta Mutluyum

Mersin’in Mut ilçesi Torosların eteklerinde hem kültürel yapısı, hem de doğal değerleri ile ilginç bir yer. Kendine has bir iklimi var. Ülkemizde ilk kayısı bu topraklarda çıkıyor. Zeytin, Antep fıstığı ve eriği ile ön plana çıkan bir kültür coğrafyası. Yanlış bilmiyorsam yine ülkemizde ilk çıkan erik yine bu bölgeye yakın bir yerde, Silifke’nin Değirmendere bölgesinde çıkıyor.

Konaklama ve Yemek

Konaklamak için her zaman Öğretmenevlerini tercih ederim. Mut’taki Öğretmenevi son derece mütevazı bir yer. Hem ucuz, hem de temiz. Yemek için de, özellikle sulu yemekler için 1938 yılından günümüze kadar ayakta kalmayı başarmış Lale Lokantası’nı öneriyorum. Hem Kasım ayındaki gezimde, hem de Nisan ayındaki gezimde burada yemek yedim ve son derece memnun kaldım.