Dergide, ÇEKÜL Eğitim Birimi tarafından hazırlanan kültürel miras eğitim programı kapsamındaki çalışmalara yer veriliyor. ‘Kilit Taşı’ dergisi, genç kuşakların Türkiye’nin zengin doğal, tarihi ve kültürel değerlerine sahip çıkan bilinçli yurttaşlar olarak yetişmelerini ve sağlıklı bir kültürel kimlik gelişim sürecinden geçmelerini amaçlayan bir eğitim anlayışını, temel ilkeleri ve yöntemleriyle paylaşıma açıyor.
Giriş yazısında “Söz söylemek isteyene yerimiz var,” diyen ÇEKÜL Ekibi, kültürel miras eğitimleriyle ilgili düşünen ve üretenlere derginin kapılarının açık olduğunu söyleyerek okuyucuları karşılıyor. ÇEKÜL Vakfı Eğitim Birimi Koordinatörü Yeşim Dizdaroğlu “sorumuz var” söyleşi köşesinde, “Gelişimlerini desteklemek, aidiyet duygularını güçlendirmek için çocuklara kültürel mirasımızı aktarmamız gerekiyor,” diyerek vakfın eğitim anlayışı hakkında genel bilgi veriyor.
Derginin ikinci sayısında 2003 yılından bu yana sürdürülen eğitim projelerinin yanı sıra yeni eğitim programları da yer alıyor: “Kentler Çocuklarındır”, “ETİ ÇEKÜL Kültür Elçileri”, “Ağaçların Diliyle İstanbul”, “Yapıların Diliyle İstanbul” ve “Mimarlık Yaz Okulları” başlıklı eğitimler içerikleri, uygulama yöntemleri, eğitimcilerin ve programa katılan öğrencilerin izlenimleriyle pekiştirilerek anlatılıyor.
ÇEKÜL’ün eğitim çalışmaları da, 20 yıllık geçmişi boyunca olduğu gibi, alanında uzman isimlerin gönüllü katkılarıyla yürütülen diğer projelerinden farklı değil. Eğitim gibi uzun soluklu bu yolda ÇEKÜL’e destek veren Yrd. Doç. Dr. Hatice Ergin, Prof. Dr. Necati İnceoğlu, Prof. Dr. Ünal Akkemik, Dr. Bengü Uluengin ve Sinan Polvan gibi akademisyenler, doğa, kültür, mimari ve eğitim psikolojisi alanındaki görüşlerini, eğitim teknikleri ve uygulamaları hakkındaki birikimlerini, yazdıkları makalelerde ‘Kilit Taşı’ okuyucusuyla paylaşıyor.
‘Kilit Taşı’ dergisinin, üniversiteler, yerel yönetimler, milli eğitim müdürlükleri, ilgili bakanlıklar, müzeler, sivil toplum örgütleri gibi kültür ve eğitim alanında emek harcayan tüm kesimlere ulaştırılması hedefleniyor. Derginin ülkemiz koşullarına uygun, yaygın biçimde uygulanabilir bir kültürel miras eğitim sistematiğinin gelişmesine katkı sağlaması, bu alandaki çalışmalara ivme kazandırması amaçlanıyor.