Karadeniz Yaylalarının Üstünü Asfalt Değil Çimen Örtsün

Doğu Karadeniz’deki yaylaları geniş, asfalt yollarla birbirlerine bağlamayı hedefleyen ve yaklaşık 2 bin 600 km uzunluğundaki Yeşil Yol projesi bölgenin özel doğasını ve yaban hayatını riske atıyor. Bu riskler yol çalışmaları sırasında doğaya verilecek zararla sınırlı değil. Asfaltla kaplanıp genişletilecek yollar, 40 farklı noktada turistik tesis inşaatına ve beraberinde ciddi bir yapılaşmaya da yol açacak.

dogukaradeniz
Türkiye’nin Doğu Karadeniz Bölgesi’ni de içine alan Kafkasya, WWF’in belirlediği 200 Küresel Ekolojik Bölge arasında yer alıyor. Bölge aynı zamanda yeryüzünün en zengin biyolojik çeşitliliğine sahip, ancak tehdit altındaki 35 ‘Sıcak Nokta’sından biri.

Karadeniz’in kapılarını kitlesel turizme açması bölgenin özelliğini yitirmesine neden olacak. Önemli bir ekonomik ve ekolojik değer zarar görecek. Doğu Karadeniz bu haliyle de önemli bir doğa turizmi bölgesi ve buraya ilgi duyan turistlerin özlemi, kentte gördükleri binalar, herhangi bir beş yıldızlı otelde bulacakları konfor değil. Bölgedeki mevcut yolların basit iyileştirmelerle daha kullanışlı hale getirilmesi de, eğer bölge insanının böyle bir talebi varsa, onu karşılamaya yeter.

Yetkilileri, Yeşil Yol projesinin sosyal, ekonomik ve ekolojik etkilerini kapsamlıca değerlendirmeye ve bu projeden vazgeçmeye çağırıyoruz.

WWF Türkiye