Bakan Eker Halkın Sesini Duydu, Sıra TGDF’de!

Greenpeace’in, GDO (Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar) hakkında yaptırdığı Türkiye’nin en kapsamlı kamuoyu araştırmasında halk GDO’lar konusundaki görüş ve tercihini net biçimde ortaya koydu.

Halkın tercihlerine Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker ivedilikle yanıt vererek etiketleme konusunda çalışma başlatırken, 29 adet GDO çeşidini sofralarımıza getirmek üzere başvuru yapan ve Türkiye’nin en büyük gıda firmalarını bünyesinde barındıran TGDF (Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu) hala halkın tercihine kulaklarını tıkıyor.

Kamuoyu araştırmasında halkın yüzde 85’i GDO’lu yemle beslenmiş hayvanlardan elde edilen et, süt, yumurta gibi gıdaların etiketlenmesini talep ediyor. Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker de Salı akşamı yaptığı açıklamayla etiketleme çalışmalarını başlattıklarını duyurdu.

Greenpeace Tarım kampanyası sorumlusu Tarık Nejat Dinç, “Yürüttüğümüz GDO karşıtı ‘yemezler’ kampanyası çerçevesinde bir kamuoyu araştırması yaptırdık. Çıkan sonuçlar halkın yüzde 85’i GDO’lu yemle beslenmiş hayvanlardan elde edilen et, süt, yumurta gibi gıdaların etiketlenmesini talep ettiğini ve böyle bir çalışmanın bakanlığın samimiyetini arttıracağını ortaya koydu. Dün Bakan Eker bu konuda çalışmalara başlandığını açıklayarak hem tarihi bir adım attı, hem de halkın taleplerini dikkate aldığını gösterdi. Sayın Eker’in vatandaşının sesini duyarak yaptığı açıklamayı takdirle karşılıyoruz ve kendisinden bir an önce mevzuatta gerekli düzenlemeleri yaparak Türkiye’yi GDO’lardan arınmış bir ülke haline getirmesini bekliyoruz” dedi.

Şu anda gündemde Türkiye Gıda ve İçecek Sanayii Dernekleri Federasyonu TGDF’nin 29 adet GDO çeşidinin doğrudan gıdamızda kullanılması amacıyla yaptığı başvurunun olduğunu hatırlatan Dinç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Yaptırdığımız kamuoyu araştırması ortaya koyuyor ki, GDO’lu gıdaları tüketmek şöyle dursun, bir markanın GDO başvurusu yapması bile halkın o markaya karşı derin bir güven kaybı yaşamasına yetiyor. Ancak Sayın Bakan’ın aksine, bünyesinde ülkemizin en prestijli gıda markalarını barındıran TGDF’nin yöneticileri halkın bu tepki ve talebine kulaklarını tıkamaya çalışıyorlar. Oysa TGDF’nin bu tavrı Türkiye’nin en büyük ve saygın gıda firmalarını halkın nezdinde töhmet altında bırakıyor. TGDF Başkanı Şemsi Kopuz ya hangi firmaların GDO istediğini halka tek tek açıklasın, ya da vatandaşın talebine saygı göstererek 29 adet GDO başvurusunu acilen geri çeksin.”

GDO Kamuoyu Araştırması Sonuçları

Gezici Araştırma şirketine yaptırılan araştırma 42 ilde ve 4.860 kişiyle görüşülerek gerçekleştirildi. Araştırma sonuçlarından öne çıkanlar:

– Halkın %83’ü ambalajlı bir ürünün içinde GDO varsa ‘almam’ diyor.

– GDO ithalatına yapan bir markaya halkın % 80’i güvenini kaybedeceğini ifade ediyor.

– Halkın % 60’dan fazlası bir markanın bir ürününde GDO varsa, o markanın diğer ürünlerini de almam diyor.

– Halkın yarısından çoğu, yaklaşık % 55’i, ithal edilen GDO’ların amaç dışı kullanıldığı konusunda ciddi endişe taşıyor.

– Halkın % 85’i GDO’lu yemle beslenmiş hayvanlardan elde edilen et, süt, peynir, yumurta gibi ürünlerin mutlaka etiketlenmesi gerektiğini düşünüyor.

– Halkın % 60’ı GDO’lu yemle beslenmiş hayvan ürünlerinin etiketlenmesinin Bakanlığa duyulan güveni arttıracağını söylüyor.