Yeşil Tüketim Araştırması Sonuçları Açıklandı

Türkiye’de ‘Sürdürülebilir İş’ modellerine geçiş için öncü olma hedefi doğrultusunda bir bilgi merkezi olarak çalışan Sürdürülebilirlik Akademisi tarafından Schneider Electric desteği ile gerçekleştirilen 2. Yeşil Tüketim Araştırması’nın sonuçları açıklandı. 

Değişen tüketim anlayışını ölçerek, tüketim profillerini ortaya koyan ve bu anlamda birçok sektör için rehber görevi üstlenen araştırma Türk tüketicisinin yeşil ürün satın alma oranının arttığını ortaya koyuyor ve tüm sektörler için çarpıcı sonuçlar içeriyor…

Türkiye’de tüketicilerin ‘çevreci tüketim’ konusundaki davranışlarını, beklentilerini ve satın alma alışkanlıklarını ölçmek amacıyla bu yıl ikincisi gerçekleştirilen Yeşil Tüketim Araştırması, Türkiye genelinde, 15 ilde, 15 yaş üstü 1334 tüketici ile 4 Eylül – 31 Ekim tarihleri arasında yapıldı.

Araştırma, tüketicilerin yarısının yeşil ve çevre dostu ürünü’ ‘geri dönüşüm’ ile tanımladıklarını, tüketiciler için en yeşil ürünlerin geri dönüşümlü poşet, beyazeşya ve geri dönüşümlü ambalaj olduğunu ortaya koydu.

Yeşil ve çevre dostu üründe tüketicinin enerji verimliliğine verdiği önem yüzde 16’da kaldı!

Tüketicinin yeşil ve çevre dostu üründe aradığı özelliklerin içinde enerji verimliliğine verdiği önem yüzde 16’da kaldı. Araştırma sonuçlarına göre tüketici devletten çevreyle ilgili daha fazla teşvik ve destek bekliyor. Yeşil Tüketim Araştırması 2012’ye katılan tüketicilerin yüzde 13’ü yeşil ürünleri ‘her zaman’ kullandığını belirtirken; yeşil ürün tüketimi üniversite mezunlarında, kadınlarda ve üst gelir gruplarında artış gösteriyor.

Tüketiciler yeşil ve çevre dostu ürünlerin için verilen bilgileri yetersiz buluyor

Araştırmaya katılanlar, yeşil ve çevre dostu ürünlerin önündeki en büyük engelleri‘ yeşil ürünler ile ilgili yeterli bilgiye ulaşamama’ ve  ‘fiyat yüksekliği’ ve olarak bildirdi.

Araştırma sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı

Schneider Electric Orta Doğu Bölgesi Başkanı Turhan Turhangil; Türkiye Müdürü Bora Tuncer; Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyeleri Murat Sungur Bursa, Sevinç Onay ve Semra Sevinç’in katılımıyla gerçekleştirilen toplantıda, araştırma sonuçları kamuoyu ile paylaşıldı.

Schneider Electric Orta Doğu Bölgesi Başkanı Turhan Turhangil; Sürdürülebilir dünya için en önemli çıkış yolunun enerji verimliliği olduğunu, Türkiye Müdürü Bora Tuncer de; Tüketim Araştırması 2012’nin, birçok sektöre rehberlik edebilecek önemli bir kaynak olduğunu dile getirdi.

Sürdürülebilirlik Akademisi Sürdürülebilir Büyüme Hedefleyen Tüm Paydaşlar için Bilgi Merkezi Olmayı Hedefliyor…

Sürdürülebilirlik Akademisi Yönetim Kurulu Üyeleri Murat Sungur Bursa, Sevinç Onay ve Semra Sevinç Yeşil Tüketim Araştırması 2012’nin sonuçlarına ilişkin yaptıkları ortak değerlendirmede Türkiye Yeşil Tüketim Araştırması’nın sektörler için önemli bir rehber olabileceğini ve markalara bu konuda çok önemli görevler düştüğünü belirtti.

Yeşil Tüketim Araştırması 2012’nin dikkat çeken sonuçları:

– Tüketicilerin yarısı, yeşil ve çevre dostu ürünü ‘geri dönüşüm’le tanımlıyorlar…

– Tüketiciler için en yeşil ürünler ‘geri dönüşümlü poşetler’ ve organik gıdalar…

– Tüketici, yeşil ve çevre dostu üründe aradığı özelliklerin içinde enerji verimliliğine verdiği önem yüzde 16.

– Tüketicilerin yüzde 13’ü her zaman yeşil ürün kullanıyor.

– Yeşil ürün tüketimi, üniversite mezunlarında, kadınlarda ve üst gelir gruplarında artış gösteriyor.

– Tüketicilerin en sık satın aldığı yeşil ürün, ‘organik gıda’

– Yeşil ve çevre dostu ürünlerin en büyük engeli, ‘fiyat yüksekliği’

– Tüketiciler, Cam sektörünü ‘En yeşil sektör’ olarak görüyor.

– Tüketici gözüyle yeşil üründe sınıfta kalan sektörler; Kimya, Lastik ve İnşaat sektörü…

– Tüketicilerin yüzde 18’i evlerindeki enerjiyi verimli kullanmayı bilmediğini belirtiyor.

– Enerjiyi verimli kullanmak için evde yapılanların başında aydınlatmayla ilgili tasarruf var.

– Tüketicilerin yüzde 71’i yeşil ürün sayısını yetersiz buluyor.

– Tüketicilerin yüzde 73’ü bütçelerini sarsmaması koşuluyla yeşil ürüne biraz fazla ödeyebileceğini söylüyor.

– Tüketicilerin yüzde 90’ı çevre dostu markaları kendilerine daha yakın hissettiklerini söylüyor.

– Enerji verimliliği ve tasarrufunun birbiriyle ilişkili olması konusunda net bir algı söz konusu değil!

– Tüketicilerin yarısı çalışmaların geçen yıla göre daha iyiye gittiğini, beşte biri ise aynı kaldığını düşünüyor.