VW, Gücün Karanlık Tarafından Dön!

VW, Gücün Karanlık Tarafından Dön!

İsyana katıl ve VW’yu gücün karanlık tarafından kurtar. Gezegenini savunmak için her gün göreve çağrılmıyorsun. Ama bugün, o günlerden biri. Kısa bir süre önce, VW’yu gücün karanlık tarafından kurtarmak ve değiştirmek için yeni bir global kampanya başlattık. Ve senin yardımına ihtiyacımız var.

VW, çizdiği çevreci imajın aksine, C02 emisyonlarını sınırlamak, petrol tüketimini azaltmak ve Kuzey Buz Denizi gibi bölgeleri iklim değişikliğine karşı korumak için gerekli yeni yasalara karşı lobicilik faaliyetleri yürüten şirketlerin merkezinde yer alıyor.
Sadece Asiler, dünyanın dört bir yanından VW’nin değişmesini talep eden insanlar, onları durdurabilir. Sen de bu isyanın bir parçası ol.
Şu anda Greenpeace aktivistleri, Avrupa’nın çeşitli sokaklarında Volkwagen’ın gerçek yüzünü göstermek için çalışıyor: VW, gezegenimizi korumak ve ekonomiyi canlandırmak için gerekli yasaların çıkmasını engellemek amacıyla gücünü kötüye kullanıyor.

VW’nin lobicilik faaliyetleri, buzulların çoktan erimeye başladığı Kuzey Buz Denizi gibi narin çevrelerde vahim sonuçlar doğuruyor. İklim değişikliğini durdurmak ve Buz Denizi’ni kurtarmak için gezegenimizin ısınmasına neden olan, biyolojik çeşitlilikten tarıma kadar pek çok şeyi tehdit eden karbondioksit salınımını azaltmaktan başka şansımız yok.

Durumun ne kadar tehlikeli hale geldiğini kendi gözlerimizle gördük. Yeni ‘petrol hücumu’nun önüne kendilerini siper eden Greenpeace aktivistleri, Cairn Energy gibi şirketlerin yeni eriyen buzulların altındaki derin denizlerde kuyu kazdıkları Kuzey Buz Denizi’nden henüz döndüler.

Ancak VW, sadece lobicilere para harcamıyor. Volkswagen, yakın zamanda, Darth Vader kostümü içinde sevimli bir çocuğun yer aldığı bir reklam kampanyasıyla karşımıza çıktı. Her ne kadar büyük ilgi gören bir reklam olsa da, aslında VW’nin çocuklarımızın geleceğini tehdit eden bir şirket olduğunu düşündüğümüzde filmin yeniden çekilmesi gerektiği açıkça ortadaydı.

Star Wars efsanesinde yer alan semboller, daha fazla otomobil satmak için yapılmış sevimli bir reklam filmine konu olmaktansa, Volkwagen’ın gezegenimizi tehdit eden politikalarını anlatmak için kullanılmalıydı.

Kaldı ki, VW araçları sandığınız kadar çevreci değiller. VW, sattığı her çevreci araca karşılık yüksek C02 emisyonuna sahip 15 başka modeli pazarlıyor. Çevreci araçlarını, değerlerinin çok üstünde bir fiyata satışa sunuyor ve böylece ‘çevreci vicdanınızdan’ faydalanarak fazladan para kazanmaya çalışıyor.

Bugün Avrupalı siyasetçiler, 1990 yılı değerleri olan % 20 karbondioksit sınırlamasının 2020’de % 30’a çıkarılması gerektiğini tartışıyor. Bu artışın gerekli olduğuna, İngiltere hükümetinden Google, Ikea ve Unilever gibi şirketlere kadar, birçok hükümet, kişi ve kuruluş katılıyor.
Ama Volkwagen direniyor. Ve durum, daha da kötüye gidiyor. VW, % 30’luk hedefe karşı lobicilik yapan gruplara milyonlarca Euro harcamanın yanı sıra, yeni yakıt verimliliği planlarına da karşı çıkıyor. Oysa bu hedefler, CO2 emisyonunu kısıtlayacak, sürücülerin tasarruf etmelerini sağlayacak ve petrole olan bağımlılığımızı azaltacak…

Tam da bu bağımlılık yüzünden petrolcüler, Kuzey Buz Denizi’ne akın ediyor. Petrol uğruna, önlerine çıkan buzdağlarını kırmaya devam ediyorlar.

Yine de her şey bitmiş değil. Volkwagen’ın içindeki iyiliği hissediyoruz. Dünyadaki en verimli araçları üretecek teknolojiye ve mühendis kadrosuna sahipler. Ancak patronları, gücün karanlık tarafına geçti. Kiralık uşakları aracılığıyla ihtiyacımız olan sıkı emisyon sınırlamalarına karşı lobicilik yapıyorlar. Artık zamanı geldi… Bir isyan başlatmaktan başka çaremiz yok!

Bir cevap yazın