Türkiye’nin İlk Yeşil Tüketim Araştırması’nın Sonuçları Yayınlandı!

Sürdürülebilirlik Akademisi Schneider Electric ve GfK Türkiye işbirliğinde Türkiye’nin ilk yeşil tüketim araştırmasını gerçekleştirerek önemli bir çalışmaya daha imza attı. Yeşil Tüketim Araştırması’nın ilk yıl sonuçları markalara çok önemli bir yol haritası oluşturuyor…

2011’de birincisi gerçekleştirilen Yeşil Tüketim Araştırması önemli sonuçları ortaya koyuyor. Tüketicilerin % 71’i satın aldığı ürünlerin ‘yeşil / çevre dostu’ olması gerektiğini düşünmesine rağmen,  yeşil / çevre dostu ürün satın alanların oranı sadece % 17. Araştırma katılımcıları sağlık ve eğitimin ardından en çok ilgilendikleri konunun çevre olduğunu belirtiyor ve % 86’sı yeşil ve çevre dostu ürünü tanımlayabiliyor. ‘Yeşil ve çevre dostu ürün’ deyince, tüketicilerin neredeyse yarısının (% 49) aklına geri dönüşümlü ürünler geliyor; % 36’sı organik, % 32’si ise ‘enerji tasarruflu’ ürünlerin çevre dostu olduğunu düşünüyor.

Ancak tüketiciler satın almaya hazır olduğu yeşil ürün ve hizmetler ile ilgili olarak; yüksek fiyat, az çeşit ve güven sarsıcı bilgilendirme ile ilgili endişe yaşıyor.

Araştırmaya göre Türkiye’de tüketici algılarını değiştirmek ve beklentilerini karşılamak için tüm taraflara çok iş düşüyor. Tüketici algısının değişmesi ve kullanımın yaygınlaşması için özellikle markaların fiyatlarını ve tüketiciyi, etiket, sertifika ve diğer bilgilendirmelerini yeniden gözden geçirmesi yönünde çalışmalar yapması gerektiğini ortaya koyuyor.

Bu alanda yoğun araştırma, bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları yaparak sürece katkıda bulunmayı hedefleyen Sürdürülebilirlik Akademisi, Yeşil Tüketim Araştırması’nı her yıl tekrarlayarak sonuçları paylaşacak. Yeşil Tüketim Araştırması’nın sonuçlarını www.surdurulebilirlikakademisi.com sitesinde bulabilirsiniz.