Havaş ‘Yeşil Kuruluş’ Unvanı Aldı

Türkiye’nin ilk yer hizmetleri şirketi olan Havaş (Havaalanları Yer Hizmetleri A.Ş.), daha iyi koşullarda yaşanabilir bir dünya için çevre konusunda duyarlılık gösteriyor ve verdiği hizmetleri çevreye duyarlılık bakımından belli standartlara getirmek için çalışmalar yapıyor. Havaş’ın çevre için attığı adımlar meyvelerini de vermeye başladı. Havaş, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) tarafından başlatılan ‘Yeşil Havaalanı (Green Airport) Projesi’ kapsamında istenen koşulları yerine getirdiği için Milas Bodrum Havaalanı’nda ‘Yeşil Kuruluş (Green Company)’ unvanını almaya hak kazandı ve sertifika ile ödüllendirildi. Havaş aldığı bu sertifika ile çevre konusunda yaptığı çalışmaların ilk ödülünü almış oldu.

Daha çok çaba harcanacak

Havaş’ın ‘Yeşil Kuruluş’ ünvanı almasıyla ilgili bir açıklama yapan Havaş Genel Müdürü Müjdat Yücel, tüm şirketlerin çevre konusunda daha duyarlı olmasının gerektiğini belirtti. Havaş olarak çevre için ellerinden geleni yaptıklarını ve bu konuda daha çok çaba göstereceklerini belirten Yücel, “Çevre için attığımız adımların devamı gelecek, bu konuda çok duyarlıyız. Havaş, hizmet verdiği tüm yerleri çevre konusunda belirli standartlara getirmeye çalışıyor. Bodrum istasyonumuz bu açıdan çok çalıştı. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü de arkadaşlarımızın çalışmalarını takdir etti ve bize Milas Bodrum Havaalanı’nda bu unvanı verdi” dedi. Yücel, ‘Yeşil Kuruluş’ ünvanını tüm havaalanlarında almak istediklerini ve tüm Havaş çalışlarının bu konuda yoğun bir çaba gösterdiğini kaydetti.
 
‘Yeşil Kuruluş’ unvanı için neler yapıldı?

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından başlatılan ‘Yeşil Havaalanı Projesi’ kapsamında Havaş’ın Bodrum İstasyonu’nda hummalı bir çalışma gerçekleştirildi. İstasyonda personelin kolay ulaşabileceği yerlere katı atıklar için toplama kutuları kondu. Tüm katı ve sıvı atıkların depolanması için ayrı yerler yapıldı ve buralara da toprağa karışmaması için gerekli olan altlıklar yapıldı. İstasyondaki jeneratör odası ise fayansla kaplandı, yedek yakıt tankı değiştirildi. Sızıntı/dökülmeyi önlemek için ayrı bir yakıt deposu da yapıldı. Atılan bir başka adım ise atölye içinde bulunan yağlama ekipmanlarının altına dökülmeye karşı hareketli tava yapılması oldu. Yakıt istasyonuna gelen yakıt tankerinden dökülebilecek olan yakıt için de emme kiti alındı ve istasyonun yanına kondu. Kullanımdaki yağlar, atık yağ deposu ve jeneratör odasına kondu.

Elektrik sarfiyatının azaltılması anlamında ‘Güneş enerjisinden faydalanma’ projesi hazırlanması da önemli adımlardan birini oluşturdu. İlk adım olarak, Havaş tabelası LED teknolojisiyle aydınlatıldı. Tüm ofislere atık kağıtlar için karton kutular koyan Bodrum İstasyonu, Çevre Bakanlığı’ndan tescilli olan kuruluşları arayarak atıklarının alınmasını istedi. Bodrum İstasyonu bölgesinde akü, pil, atık madeni yağlar ve atık kağıtların sadece onaylanmış olan kuruluşlara verilmesi de sertifika alınırken atılan adımlardan biri oldu. Tıbbi atıklar iş yeri hekimi tarafından Milas Sağlık Ocağı’na gönderilirken Bodrum İstasyonu’ndaki diğer atıklar, onaylanmış firma bulunduğu zaman kendilerine verilmek üzere depolandı. Merkez binasının etrafını çiçeklendiren İstasyon, tüm personeli çevre ile ilgili olarak afiş ve duyurularla bilinçlendirmeyi de ihmal etmedi.

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün ‘Yeşil Havaalanı Projesi’ kapsamında havaalanlarındaki havaalanı işletmecilerinin ve hizmet sağlayıcıların belli gereklilikleri yerine getirmesi durumunda, o havaalanı ‘Yeşil Havaalanı’ olarak adlandırılıyor. Bu gereklilikleri yerine getiren kurum ve kuruluşlara SHGM tarafından, hizmet tarifesinde indirim sağlanıyor. SHGM, gerekli koşulları yerine getiren şirketleri de ‘Yeşil Kuruluş’ sertifikası ile ödüllendiriyor.

Havaş hakkında

Türkiye’nin en eski ve en köklü yer hizmetleri şirketi Havaş’ın yüzde 65 oranındaki çoğunluk hisseleri, havalimanı işletmeciliği alanında uluslararası bir marka olan TAV Havalimanları Holding bünyesinde yer alıyor. Havaş’ta HSBC Investment Bank Holdings PLC’nin yüzde 28.3, İş Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı’nın ise yüzde 6.7, payı bulunuyor. Havaş, teknolojik altyapısı, modern ekipman ve tesis varlığı, verimliliğe odaklı kaliteli insan kaynağı ve hizmet anlayışı ile dünya standartlarında hizmet sunuyor.

Türkiye’de 19 havalimanı/havaalanında tarifeli ve charter yaklaşık 200 havayolundan oluşan zengin bir müşteri portföyüne hizmet veren Havaalanları Yer Hizmetleri A.Ş. (Havaş), Türkiye’nin ilk ve en büyük yer hizmetleri kuruluşudur. 1933 yılında devlet tarafından bir kamu kuruluşu olarak kurulan Yer Hizmetleri ve İkram Hizmetleri Şirketi’nin devamı niteliğinde olan Havaş, 1987 yılında İkram Hizmetlerinin ayrılmasının ardından, Türkiye’de yer hizme〠浣〠瑰㸢ﱂﱴﱧ潤慬琿洿欠棢攠政汫ⱥ欠棢㬲6tContentID

￰tCategoryID 
￰ClassID￶￿㿿Priority
￰Header￶￿㿿Spottleri alanında en deneyimli kuruluş olarak faaliyetlerini sürdürüyor. Havaş, 1995 yılında Türkiye’nin ilk ve en başarılı özelleştirilen şirketi oldu. TAV Havalimanları Holding tarafından işletilen Batum Uluslararası Havalimanı’na bağlantı sağlayan ve Doğu Karadeniz Bölgesi’ne coğrafi yakınlığı nedeniyle bu bölgede yaşayan vatandaşlara seyahat kolaylığı getiren Hopa Yolcu Terminali’ni Aralık 2007’den bu yana işletiyor. İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Adana, Antalya, Bodrum,Dalaman, Malatya, Samsun, Hatay, Gaziantep, Konya, Hopa ve Şanlıurfa ve Trabzon Havalimanlarında şehir merkezi-havalimanı arasında yolcu taşımacılığı yapan Havaş, Bodrum’da ise otopark hizmeti veriyor.