Dünya Saati 2015 İçin Geri Sayım Başladı

Dünya Saati 2015 İçin Geri Sayım Başladı

Çevre konusundaki en büyük kitlesel hareket WWF Dünya Saati için geri sayım başladı. Dünya Saati eylemi bu yıl dokuzuncu kez, 28 Mart 2015 Cumartesi günü saat 20.30 ile 21.30 arasında gerçekleştirilecek. WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koruma Vakfı) tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kamu kuruluşlarını, özel şirketleri ve bireyleri Dünya Saati etkinliğine katılmaya ve bir saat boyunca ışıklarını kapatmaya çağırıyor.

dunya saati
Küresel iklim değişikliğine dikkat çekmek için yapılan etkinlik boyunca her ülkedeki ünlü ve tarihi binaların ışıkları kapatılıyor. 2014’teki etkinliklere 163 ülkede 7 binden fazla kent katılmıştı. Bu yılki Dünya Saati kampanyası, geçen yıldan görüntüleri içeren videoyla başlıyor. İngiliz Bastille grubunun ‘Pompey’ şarkısının kullanıldığı video, bireylerin ve kurumların iklim değişikliğine dikkat çekmek için 2014 yılında düzenlediği etkinlikleri içeriyor. Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Ban Ki-moon, ABD Başkanı Barack Obama, oyuncu Emma Thompson ve Marc Ruffalo ile Transformers filminden tanıdığımız Li Bingping gibi tanıdık isimler de iklim değişikliği konusundaki mesajlarını Dünya Saati videosu aracılığıyla iletiyor. Bu yıl Dünya Saati kampanyası herkesi ‘#gücünükullan’maya çağırıyor.

WWF Uluslararası Pazarlama ve İletişim Bölümü Yöneticisi Sudhanshu Sarronwala, “Bu, Dünya Saati hareketinin gezegeni saracağı dokuzuncu yıl. Milyonlarca insan bir kez daha iklim değişikliği için bir araya gelecek. Biz de onlarla birlikte çalışarak gezegenimizin sürdürülebilir bir geleceğe sahip olması için gerçekçi çözümler üretmeye çalışacağız” açıklamasını yaptı.

WWF-Türkiye Genel Müdürü Tolga Baştak, 2014’te Türkiye’den 20’den fazla kentin etkinliklere destek verdiğini, Boğaz köprüleri, Dolmabahçe Sarayı, Sultanahmet Cami gibi önemli anıtsal yapıların ışıklarını kapattığını hatırlattı. Tolga Baştak yaptığı açıklamada; “Bu yıl daha çok kentin ve kurumun katılımıyla iklim değişikliğine dikkat çekmek ve daha da önemlisi bu sembolik eylemin insanların tüketim alışkanlıklarında 365 gün sürecek bir etki yaratmasını amaçlıyoruz” dedi.

Bir cevap yazın