Bursa Şehir Logosu Milli Piyango Biletlerinde

22 Ekim 2014 tarihinde Bursa’nın tüm dinamiklerinin katılımıyla kamuoyuna tanıtılan Bursa Şehir Logosu ve sloganının yerel ve ulusal düzeyde tanıtımına ilişkin çalışmalar devam ediyor.

Bu çerçevede Bursa Kültür Turizm Tanıtma Birliği’nin yaptığı çalışmaların bir sonucu olarak Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü, 19 Şubat 2015 tarihli çekilişinde piyango biletleri üzerinde, UNESCO Dünya Mirası Listesi’ne giren Bursa’nın tarihi miraslarından oluşan fotoğrafları kullanma kararı aldı.

‘Bursa Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk başkenti’ – ‘Bursa Turizm Günleri 19 – 22 Şubat 2015’te İstanbul Feshane’de’ ibareleri ve Tarihi Çınar, Hanlar Bölgesi, Cumalıkızık, Sultan Külliyeleri, Hacivat ve Karagöz fotoğraflı biletler Ulu Şehir mottosunun yer aldığı Şehir Logosu ile satışa sunulacak.

Bu konudaki çalışmaları yürüten Vali Yardımcısı Ahmet Hamdi Usta “Milli Piyango İdaresi Genel Müdürlüğü ile yapılan yazışmalar neticesinde, genel müdürlükten alınan 21 Kasım 2014 tarihli yazıda öngörülen kompozisyonun 16 Şubat 2015 tarihli çekilişe ait biletlerin üzerine bastırılmasının uygun görülmesiyle mutlu sona ulaşıldı” bilgisini paylaştı.

Biletlerin kompozisyonunda sadece Ulu Şehir Bursa motto ve logosu değil, Bursa’nın Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk başkenti olduğu, ayrıca Bursa’nın Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi ve Sultan Külliyeleri ile kültürel Dünya Miras, Hacivat ve Karagöz ile de somut olmayan Dünya Miras Listesi’nde yer aldığı vurgulandı.

Tarihi Çarşı ve Hanlar Bölgesi, Cumalıkızık, Sultan Külliyeleri ve Hacivat – Karagöz ile UNESCO Dünya Miras Listesi’ne girerek dikkatleri üzerine çeken Bursa’nın tüm güzellikleri ve özellikleri yeni şehir logosu ve mottosuyla birer dünya markası olma yolunda ilerlerken, ‘1 Şehir, 2 Dünya Mirası’ sloganıyla 19 Şubat 2015 tarihli milli piyango biletleri ile de ülkemizin dört bir yanına taşınacak.